קוראים מוצר
כשבמסגרת "סחר חליפין" בין תלמיד מהכיתה המקבילה לתלמיד מכיתתי, נוצל זה האחרון באופן מחפיר, ואלמלא התערבותי ותיווכי הוא לא היה מבין את גודל הפער בין מה שנתן למה שקיבל, החלטתי כי יש כאן צורך בהוראה ישירה. וכך נבנו להן יחידות הוראה על דרך "קוראים מוצר".
התלמידים קיבלו מוצרי מזון שונים שקניתי מראש. הבחירה במוצרי מזון על פני מוצרים אחרים הינה מכוונת. ראשית, הניסיון מוכיח שכשבלוטות הטעם נפתחות, השמיים הם הגבול מבחינת המוטיבציה והההתגייסות של התלמידים. ושנית, זו הזדמנות נהדרת להרחיב את השיח, מעבר לכדאיות הכלכלית, גם לערכו התזונתי של המוצר.
אז לאחר שהתלמידים קיבלו את המוצרים וקראנו את תווית המחיר שעל גביהם, חישבנו את הסכום למאה גרם והשווינו עם מארזים בגדלים שונים ובסכומים אחרים (צילמתי מהמדף בסופר והקרנתי בגדול). בהמשך למדנו על מוצרי מזון מעובדים ועל משמעות הערך התזונתי של המוצר. דיברנו על כדאיות בריאותית לעומת כדאיות כלכלית. ערכנו יריד מוצרי מזון (מאריזות המוצרים בלבד) וציינו לשבח את התלמיד שהבחירות התזונתיות שלו הוכחו כבריאות ביותר.
תכנון ההמשך לשנה הבאה כולל בתוכו למידה בסביבת הקנייה עצמה (יש! טיול לסופר באמצע יום לימודים!). הקפידו להישאר מעודכנים.
קוראים מוצר - תן צ'אפ
קוראים מוצר - טוגני תפוחי אדמה
תכנון ההמשך לשנה הבאה כולל בתוכו למידה בסביבת הקנייה עצמה (יש! טיול לסופר באמצע יום לימודים!). הקפידו להישאר מעודכנים.
קוראים מוצר - תן צ'אפ
קוראים מוצר - טוגני תפוחי אדמה
| ||