משמעת עכשווית
יש מפתחות/לאה גולדברג
יש מפתחות הפותחים רק דלתות ויש מפתחות שפותחים...לבבות.
יש לבבות שתמיד מתרצים, ויש שאינם בקלות נפתחים.
אך כפי שמבין כל אדם פיקח, כפי שמסיק כל אדם מסקנות,
הרי שאם יש לכל דלת מפתח, אף ללב אדם מותאמים מפתחות.
ומפתחות יש לכולנו, הרבה מפתחות בכל הגדלים. ומה שפשוט מצפים מאתנו- שנפתח ונחדור ללבבות אנשים.
יש לבבות שתמיד מתרצים, ויש שאינם בקלות נפתחים.
אך כפי שמבין כל אדם פיקח, כפי שמסיק כל אדם מסקנות,
הרי שאם יש לכל דלת מפתח, אף ללב אדם מותאמים מפתחות.
ומפתחות יש לכולנו, הרבה מפתחות בכל הגדלים. ומה שפשוט מצפים מאתנו- שנפתח ונחדור ללבבות אנשים.
בתקווה שבעמוד זה תמצאנה כלים לפתיחת לבבות התלמידים
הכל התחיל מקריאה אקראית של דף מיומנו של מורה באחד מבתי הספר בשיטת "סדברי ואלי" (מי שלא מכיר, מוזמן לקרוא עליהם כאן). כן, כך ניצלתי את חופשת הלידה שלי, בקריאת מחקרים ומאמרים בתחום החינוך :). המורה מתאר קבוצת תלמידים אשר לעולם לא נחשפה למתמטיקה כמקצוע לימוד. אותה קבוצה באה והתחננה אליו שילמדם נושא מסויים בחשבון. בתחילה, ניסה המורה להניאם מהלימוד בטענה שאינם רוצים באמת ללמוד וכי הם מדקלמים את רצונות הסביבה.. לאחר שהמורה השתכנע ברצינות כוונותיהם, הוא "עשה להם טובה" גדולה מאוד והסכים לשבת ללמדם את הנושא. תלמידים אלו למדו בחמישה חודשים תוכן לימודי במתמטיקה שנלמד בבתי הספר הרגילים במשך כשש שנים! מה הסוד?
כולנו מכירות, ובטוח כבר ניסינו לא אחת, את גישת "כלכלת אסימונים" לעיצוב התנהגות בכיתה. אז שכחנה לרגע מכל הניירת, הטבלאות והמעקב המעיק והכרנה את אפליקציית קלאס דוג'ו לעיצוב התנהגות בכיתה.
כולנו מיחלות לאיזושהי מילת קסמים שתעשה את העבודה במקומנו, והשקט והשלווה ישררו בכיתתנו.. צר לי לאכזב, מעשי קסמים אינם חלק מעבודתנו האינטנסיבית, אך באמצעות שילוב של מספר אלמנטים, המשמעת תהיה חלק בלתי נפרד מכיתתנו.
בקובץ המקסים "הכלה למעשה" מופיעים 12 תהליכים המהווים את הבסיס למשמעת בכיתה. אנו נתמקד בתהליך השלישי - הקשבה לתלמידים.
בקובץ המקסים "הכלה למעשה" מופיעים 12 תהליכים המהווים את הבסיס למשמעת בכיתה. אנו נתמקד בתהליך השלישי - הקשבה לתלמידים.
| ||